Returer

Vår högsta önskan är att du som kund blivit fullt nöjd med ditt köp men ibland blir det ändå fel. Om du vill returnera en vara gör du det enklast genom att logga in på Min Sida och registrera returen. Observera att nedan punkter endast gäller dig som handlar som privat kund.

Om du ångrar ditt köp har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan.

Börja med att logga in på Min Sida. Leta upp den order som du vill göra en retur från. Därefter klickar du på Returnera och följer instruktionerna.

Vi rekommenderar att returen registreras online för snabbast hantering. Om du som kund av någon anledning inte kan registrera din retur online via Min Sida kan du istället använda vår standardblankett (Gäller endast privatpersoner).
Blankett finns att hämta här.
Behöver du hjälp med registreringen kan du kontakta kundservice på tel 08-120 20 420 vardagar mellan 8-17.

Klicka här för att komma till Min Sida och påbörja retur.

Retur


Returnerade produkter ska vara i säljbart skick.

Du som kund är skyldig att skydda produkten och originalkartongen. Använd exempelvis en sopsäck, plastfolie eller papper runt produktens originalkartong så att den inte skadas av tejp från adresslapp eller dylikt.

Skruvat accepterar inte använda eller monterade produkter, dvs produkten får inte ha använts eller provmonterats på bilen.

När du registrerat din retur via Min Sida kommer du att få ett email som bekräftar din retur. Beroende på produkt du som kund vill returnera kommer sedan returfraktsedeln finnas både via Min Sida samt skickad via email alternativt hem till din brevlåda för däckreturer.

Kund åtar sig att betala returkostnaden. Innan återbetalningen genomförs för returnerade produkter kommer produkten att kontrolleras och returkostnaden kommer att dras från beställningen innan återbetalningen genomförs.

Reklamation


Privatkunder har lagstadgad reklamationsrätt enligt konsumentköplagen om tre år för varor. Tiden för detta räknas från tidpunkten för varans leverans. Fel ska reklameras inom rimlig tid efter upptäckt, att anmäla fel på varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid.

Vid en reklamation skickar vi produkten vidare till tillverkaren som går igenom produkten för att sedan återkomma till oss med resultatet.

Skruvat täcker inga extra kostnader, resulterade av felaktiga produkter, felaktiga beställningar eller försenade paket.

Återbetalning


Vi återbetalar pengarna inom fem arbetsdagar från det att vi mottagit och behandlat paketen. Produkterna ses över och kontrolleras innan återbetalningen genomförs.

Returadress


Skruvat.se
C/o Bythjul Norden AB
Mätarvägen 27B
Port 8
SE 196 37 Kungsängen

Returer för däck hanteras av vår däckpartner Bythjul Norden AB, se returadress nedan:

Bythjul Norden AB
Mätarvägen 27B
196 37 Kungsängen