Returer

Alla returer och reklamationer hanteras via Returwebb.skruvat.se.


På Returwebben registrerar du själv ditt returärende och får ett returnummer för att returnera din vara. Du loggar in på returwebben med samma användarnamn och lösenord som du har på skruvat.se. Efter inloggning startar du enkelt ett returärende för att t ex skicka tillbaka en felaktig vara, utnyttja din ångerrätt, hantera en fraktskada eller en reklamation (garantiärende).

Efter att ha registrerat returen på returwebben kommer du att få en returfraktsedel via mail. Kostnaden för denna är 70 kr. I de fall du själv ska stå för returfrakten kommer vi att dra av detta från det returnerade beloppet. Ombuden tar emot sändningar som väger upp till 15 kg.

OBS! Det går inte att returnera däck och fälg samt andra skrymmande försändelser med denna returfraktsedel. Kostnaden för att returnera däck och fälg är 396 kr. Vänligen kontakta kundservice i dessa fall. Vill man använda någon annan tjänst eller transportör måste man tänka på att paketet ska levereras hela vägen fram till oss. Exempel på sådana tjänster är Schenker Parcel och Posten Företagspaket.


Efter att du har registrerat ditt returärende på Returwebben så returnerar du paketet till nedan adress:

Skruvat.se
Fågelviksvägen 9B, port 4-5
S-145 53 Norsborg

Paket utan giltigt returnummer behandlas ej.


Har du fler frågor?
Här hittar du mer information om vår returhantering