Turbo

Turbo
I nya bilar är effektivitet och prestanda viktiga faktorer för både tillverkare och konsumenter. För att uppnå dessa mål används många tekniker och komponenter som förbättrar motorns prestanda, utan att offra bränsleekonomin. En av dessa komponenter är turbon, som har blivit alltmer populär i de senaste årens bilmodeller.
Hos oss på Skruvat.se hittar du ett stort urval av turbo från kända varumärken, oavsett vilken bilmodell du har – alltid till bra pris och hög kvalitet. Hitta rätt turbo till din bil genom att först ange ditt registreringsnummer och sök, så presenteras rätt alternativ i produktresultatet nedan.
Mer effektiv förbränning med turbo
Turbon, eller turboladdaren, har som uppgift att öka motorns effekt och kraften i en förbränningsmotor. Genom att använda avgaserna från motorn för att driva en turbin, som i sin tur driver en kompressor, ökar turbon mängden luft som kommer in i motorns förbränningskammare. Dock drivs den mekaniskt av motorn via vevaxeln eller en rem som i sin tur ger överladdning samt ökad effekt även vid låga motorvarvtal.
Motorn kan generera mer kraft, vilket innebär att den ska kunna prestera bättre. Turbon sitter monterad i motorn och hjälper till att öka effektiviteten genom att komprimera insugsluften. Bland annat bidrar detta till att motorn förbrukar mindre bränsle och därmed genererar mindre energislöseri.
Så funkar en turbo
- Avgaser från motorn: När förbränningsprocessen i motorn sker, bildas avgaser som leds ut genom avgassystemet. En del av dessa avgaser används för att driva turbon.
- Turbinen: Avgaserna som kommer från motorn passerar genom turbinen i turbon. Turbinen består av skovlar som fångar upp energi från avgaserna och börjar rotera.
- Kompressorn: När turbinen roterar, driver den en axel som i sin tur driver kompressorn på turbon. Kompressorn är ansvarig för att öka lufttrycket och mängden luft som kommer in i motorns förbränningskammare.
- Ökat lufttryck: Genom att öka lufttrycket och mängden luft som kommer in i förbränningskammaren, ökar även mängden syre som finns tillgängligt för förbränning.
- Effektivare förbränning: Med mer syre i förbränningskammaren kan en större mängd bränsle förbrännas på ett effektivare sätt. Detta ger en ökad kraftutveckling och bättre prestanda från motorn.
Turbon hjälper alltså till att ge mer kraft och effektivitet från motorn, utan att behöva öka dess storlek. Detta gör att bilar med turbo ofta har bättre prestanda och bränsleekonomi än motsvarande bilar utan turbo.
Intern och extern wastegate – Funktion och skillnader
En wastegate är en ventil som styrs av trycket från turbon och är avsedd att reglera trycket i turbon. Den gör detta genom att omleda en del av avgasflödet som går till turbinen när trycket överstiger en viss nivå. Detta hindrar turbon från att snurra för snabbt, vilket kan skada den och skapa ett osunt högt laddtryck.
- Intern wastegate
En intern wastegate är inbyggd i turbon och är den vanligaste typen på produktionsbilar. Den består av en fjäderbelastad ventil som sitter direkt på turbinhuset. När laddtrycket överskrider en viss gräns öppnas ventilen och släpper ut en del av avgaserna, vilket begränsar turbinens varvtal.
- Extern wastegate
En extern wastegate är en separat enhet som monteras på avgasgrenröret före turbon. Den används oftast i högprestanda- eller tävlingsbilar där man vill ha mer exakt kontroll över laddtrycket. En extern wastegate tillåter mer exakt styrning av avgasflödet och kan hantera högre tryck än en intern wastegate.
Hur väljer jag rätt?
Externa wastegates ger mer kontroll och är mer robusta, men är också dyrare och mer komplicerade att installera. Interna wastegates är mer kostnadseffektiva och enklare att installera, men kanske inte erbjuder samma nivå av prestanda som en extern enhet.
Val av intern eller extern wastegate beror på bilens specifika behov och dina förväntningar på prestanda. Därför är det bra att du har tänkt igenom detta innan du köper turbo.
Hur vet jag om min turbo är trasig eller behöver bytas ut?
Om din turbo är trasig eller fungerar dåligt kan det uppstå flera symptom som kan indikera detta. Här är några vanliga tecken på att din turbo kan vara i behov av reparation eller utbyte:
- Förlust av motoreffekt: Om din bil känns slöare än vanligt, särskilt vid acceleration, kan det vara ett tecken på att turbon inte fungerar som den ska.
- Ökad bränsleförbrukning: Om turbon inte arbetar effektivt kan motorn behöva arbeta hårdare och förbruka mer bränsle för att kompensera för förlusten av kraft.
- Ovanliga ljud från motorn: Om du hör ovanliga ljud som ett högt visslande eller skrikande ljud när du accelererar, kan det vara ett tecken på att turbon har problem.
- Rök från avgassystemet: Om du märker att det kommer blå eller svart rök från avgasröret kan det vara ett tecken på att olja eller oförbränt bränsle kommer in i turbon och förbränns.
- Kontrollampa för motorfel: Om kontrollampan för motorfel tänds på instrumentbrädan kan det vara ett tecken på att det finns ett problem med turbon eller någon annan motorrelaterad komponent.
- Tryckomvandlare, turboaggregat Nty EGR-PE-015CITROËN BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO Skåp/stor limousine, C3 II, C3 PICASSO, C4 II, C4 AIRCROSS, C4 GRAND PICASSO I, C4 GRAND PICASSO II, C4 PICASSO II, C4 PICASSO Minibus, minivan I, C5 III, C5 Break III, DS3, DS4, DS5, GRAND C4 SPACETOURER FORD C-MAX II, C-MAX Van II, FOCUS III, FOCUS Sedan III, FOCUS Skåp/halvkombi III, FOCUS Turnier III, GALAXY II, GRAND C-MAX, MONDEO IV, MONDEO Sedan IV, MONDEO Turnier IV, S-MAX, TOURNEO CONNECT / GRAND TOURNEO CONNECT V408 Minibus, miniva, TRANSIT CONNECT Minibus, minivan, TRANSIT CONNECT V408 Skåp/stor limousine, TRANSIT COURIER B460 Minibus, minivan, TRANSIT COURIER B460 Skåp/stor limousine MITSUBISHI ASX PEUGEOT 2008 I, 207, 207 CC, 207 SW, 208 I, 3008 Minibus, minivan, 308 I, 308 II, 308 CC, 308 SW I, 308 SW II, 4008, 5008, 508 I, 508 SW I, 508 SW Skåp / kombi, PARTNER Skåp/stor limousine, PARTNER TEPEE VOLVO C30, S40 II, S60 II, S80 II, V40 Halvkombi, V40 Skåp/halvkombi, V50, V60 I, V60 Skåp / kombi I, V70 III
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12V Aic Original aic quality 58075AUDI A1, A1 Sportback, A3, A3 Sportback, Q3, TT, TT Roadster SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV, IBIZA SC IV, IBIZA ST IV, LEON SKODA FABIA II, FABIA Combi II, OCTAVIA II, OCTAVIA Combi II, RAPID, ROOMSTER, ROOMSTER Praktik, SUPERB II, SUPERB Kombi II, YETI VW AMAROK, BEETLE, CADDY Minibus, minivan III, CADDY Skåp/stor limousine III, CC B7, EOS, GOLF VI, GOLF VII, GOLF PLUS V, GOLF PLUS Van, GOLF Variant VI, JETTA III, JETTA IV, PASSAT B6, PASSAT B6 Variant, PASSAT B7, PASSAT B7 Variant, PASSAT CC B6, POLO V, SCIROCCO III, SHARAN, TIGUAN, TOURAN
- Tilläggsbeteckning: Original aic quality
- Volttal (V): 12
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
Original aic quality - Tryckomvandlare, turboaggregat 12VMERCEDES-BENZ C-KLASS [W203], C-KLASS Coupé [CL203], C-KLASS T-Model [S203], CLK [C209], E-KLASS [W210], E-KLASS T-Model [S210], G-KLASS [W461, W463], M-KLASS [W163], S-KLASS [W220], SPRINTER 2-t Buss [B901, B902], SPRINTER 2-t Flak/chassi [B901, B902], SPRINTER 2-t Skåp [B901, B902], SPRINTER 3-t Buss [B903], SPRINTER 3-t Flak/chassi [B903], SPRINTER 3-t Skåp [B903], SPRINTER 4-t Buss [B904], SPRINTER 4-t Flak/chassi [B904], SPRINTER 4-t Skåp [B904], SPRINTER 5-t Flak/chassi [B905]
- Volttal (V): 12
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Tryckomvandlare, turboaggregat Meat & doria 9481MITSUBISHI L200
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12V Esen skv 14SKV919AUDI A4 B6, A4 B6 Avant, A4 B7, A4 B7 Avant, A6 C5, A6 C5 Avant, A6 C6 Avant SKODA SUPERB I
- Volttal (V): 12
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12VMERCEDES-BENZ C-KLASS [W204], C-KLASS Coupé [C204], C-KLASS T-Model [S204], CLS [C218], E-KLASS [W212], E-KLASS Cabriolet [A207], E-KLASS Coupé [C207], E-KLASS T-Model [S212], GLK-KLASS [X204], M-KLASS [W166], S-KLASS [W221], SLK [R172], SPRINTER 3, 5-t Buss [B906], SPRINTER 3, 5-t Flak/chassi [B906], SPRINTER 3, 5-t Skåp [B906], SPRINTER 3-t Buss [B906], SPRINTER 3-t Flak/chassi [B906], SPRINTER 3-t Skåp [B906], SPRINTER 4, 6-t Flak/chassi [B906], SPRINTER 4, 6-t Skåp [B906], SPRINTER 5-t Flak/chassi [B906], SPRINTER 5-t Skåp [B906]
- Volttal (V): 12
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12VCITROËN BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO Skåp/stor limousine, C3 II, C3 PICASSO, C4 II, C4 AIRCROSS, C4 GRAND PICASSO I, C4 GRAND PICASSO II, C4 PICASSO II, C4 PICASSO Minibus, minivan I, C4 PICASSO Van II, C4 Sedan II, C4 Skåp/halvkombi II, C5 III, C5 Break III, DS3, DS4, DS5, GRAND C4 SPACETOURER FORD C-MAX II, FOCUS III, FOCUS Sedan III, FOCUS Skåp/halvkombi III, FOCUS Turnier III, GALAXY II, MONDEO IV, MONDEO Sedan IV, MONDEO Turnier IV, S-MAX, TOURNEO CONNECT / GRAND TOURNEO CONNECT V408 Minibus, miniva, TRANSIT CONNECT Minibus, minivan, TRANSIT CONNECT V408 Skåp/stor limousine MITSUBISHI ASX PEUGEOT 2008 I, 207, 207 CC, 207 SW, 208 I, 3008 Minibus, minivan, 308 I, 308 II, 308 CC, 308 Skåp/halvkombi, 308 SW I, 308 SW II, 4008, 408, 5008, 5008 Van I, 508 I, 508 SW I, 508 SW Skåp / kombi, PARTNER Skåp/stor limousine, PARTNER TEPEE VOLVO C30, S40 II, S60 II, S80 II, V40 Halvkombi, V50, V60 I, V70 III
- Volttal (V): 12
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Tryckomvandlare, turboaggregatOPEL ASTRA H, ASTRA H GTC, ASTRA H Kombi, ASTRA H Sedan, ASTRA H Skåp / kombi, ASTRA H TwinTop, ASTRA J, COMBO Skåp/stor limousine, COMBO Tour, CORSA D, CORSA D Skåp/halvkombi, INSIGNIA A, INSIGNIA A Sedan, INSIGNIA A Sports Tourer, MERIVA A Minibus, minivan, ZAFIRA / ZAFIRA FAMILY B VAUXHALL ASTRA Mk V, ASTRA Mk VI, COMBO Mk II, INSIGNIA Mk I, MERIVA A, ZAFIRA Mk II
- Längd (mm): 79
- Driftart: Elektrisk
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12V Pierburg 7.04011.05.0FORD B-MAX, B-MAX Van, C-MAX II, C-MAX Van II, FOCUS III, FOCUS Sedan III, FOCUS Skåp / kombi III, FOCUS Skåp/halvkombi III, FOCUS Turnier III, GALAXY III, GRAND C-MAX, GRAND C-MAX Van, KUGA II, KUGA VAN II, MONDEO Halvkombi V, MONDEO Sedan V, MONDEO Turnier V, S-MAX
- Volttal (V): 12
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12VCITROËN C4 I, C4 Coupé, C4 PICASSO Minibus, minivan I, C4 Skåp/halvkombi I, C5 II, C5 III, C5 Break II, C5 Break III, C6, C8, JUMPY, JUMPY Skåp FIAT SCUDO Buss, SCUDO Flak/chassi, SCUDO Skåp, ULYSSE LANCIA PHEDRA PEUGEOT 307, 307 Break, 307 CC, 307 SW, 307 SW Skåp / kombi, 308 I, 308 CC, 308 SW I, 407, 407 Coupé, 407 SW, 407 SW Skåp / kombi, 607, 807, EXPERT Flak/chassi, EXPERT Skåp
- Volttal (V): 12
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12V Febi bilstein 186157CITROËN C4 I, C4 Coupé, C4 PICASSO Minibus, minivan I, C4 Skåp/halvkombi I, C5 III, C5 Break III, C6, C8, JUMPY I, JUMPY II, JUMPY Skåp I, JUMPY Skåp II FIAT SCUDO Buss, SCUDO Flak/chassi, SCUDO Skåp, ULYSSE LANCIA PHEDRA PEUGEOT 307, 307 Break, 307 CC, 307 SW, 307 SW Skåp / kombi, 308 I, 308 CC, 308 SW I, 308 SW Skåp / kombi I, 407, 407 Coupé, 407 SW, 407 SW Skåp / kombi, 607, 807, 807 Van, EXPERT Flak/chassi, EXPERT Skåp, EXPERT TEPEE
- Volttal (V): 12
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12V Pierburg 7.00607.02.0ALFA ROMEO 147, 156, 156 Sportwagon, 159, 159 Sportwagon, 166, BRERA, GT, MITO, SPIDER FIAT 500, 500L, BRAVO II, CROMA, DOBLO Minibus, minivan, DOBLO Skåp/stor limousine, DUCATO Buss, DUCATO Flak/chassi, DUCATO Skåp, GRANDE PUNTO, GRANDE PUNTO Van, IDEA, LINEA, MAREA, MAREA Weekend, MULTIPLA, PANDA, PANDA Skåp/halvkombi, PUNTO, PUNTO EVO, PUNTO EVO Skåp/halvkombi, PUNTO Skåp/halvkombi, STILO, STILO Multi Wagon, STILO VAN, STRADA Pick-up FORD KA IVECO DAILY Buss III, DAILY Flak/chassi III, DAILY Skåp III LANCIA DELTA III, LYBRA, LYBRA SW, MUSA, THESIS, YPSILON
- Volttal (V): 12
- Teknisk information: SI 0096
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Tryckomvandlare, turboaggregat Meat & doria 9315MERCEDES-BENZ C-KLASS [W204], C-KLASS Coupé [C204], C-KLASS T-Model [S204], CLS [C218], E-KLASS [W212], E-KLASS Cabriolet [A207], E-KLASS Coupé [C207], E-KLASS T-Model [S212], GLK-KLASS [X204], M-KLASS [W166], S-KLASS [W221], SLK [R172], SPRINTER 3, 5-t Buss [B906], SPRINTER 3, 5-t Flak/chassi [B906], SPRINTER 3, 5-t Skåp [B906], SPRINTER 3-t Buss [B906], SPRINTER 3-t Flak/chassi [B906], SPRINTER 3-t Skåp [B906], SPRINTER 4, 6-t Flak/chassi [B906], SPRINTER 4, 6-t Skåp [B906], SPRINTER 5-t Flak/chassi [B906], SPRINTER 5-t Skåp [B906]
- Tryckomvandlare, turboaggregat Trucktec automotive 02.17.081MERCEDES-BENZ C-KLASS [W204, W205], C-KLASS Cabriolet [A205], C-KLASS Coupé [C204, C205], C-KLASS T-Model [S204, S205], CLS [C218], CLS Shooting Brake [X218], E-KLASS [W212], E-KLASS Cabriolet [A207], E-KLASS Coupé [C207], E-KLASS T-Model [S212], GLC [X253], GLC Coupe [C253], GLE [W166], GLK-KLASS [X204], MARCO POLO Camper [W447], M-KLASS [W166], S-KLASS [W221, W222, V222, X222], SLC [R172], SLK [R172], SPRINTER 3, 5-t Buss [B906], SPRINTER 3, 5-t Flak/chassi [B906, B907, B910], SPRINTER 3, 5-t Skåp [B906, B907, B910], SPRINTER 3, 5-t Tourer Bus [B907], SPRINTER 3-t Buss [B906], SPRINTER 3-t Flak/chassi [B906, B910, B907], SPRINTER 3-t Skåp [B906, B910], SPRINTER 4, 6-t Flak/chassi [B906], SPRINTER 4, 6-t Skåp [B906], SPRINTER 4-t Flak/chassi [B907, B910], SPRINTER 4-t Skåp [B907, B910], SPRINTER 4-t Tourer Bus [B907], SPRINTER 5-t Buss [B906], SPRINTER 5-t Flak/chassi [B906, B907], SPRINTER 5-t Skåp [B906, B907], VITO Mixto [DoubleCabinW447], VITO Skåp [W447], VITO Tourer [W447], V-KLASS [W447]
- El. tryckomformareCITROËN BERLINGO / BERLINGO FIRST Minibus, minivan, BERLINGO / BERLINGO FIRST Skåp/stor limousine, BERLINGO MULTISPACE, C3 I, C3 II, C3 PICASSO, C4 I, XSARA PICASSO PEUGEOT 207, 307, 307 Break, 307 SW, 308 I, 308 SW I, PARTNER Minibus, minivan, PARTNER Skåp/stor limousine
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Kontakthållarform: rektangulär
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12VBMW 1-Serie Cabriolet [E88], 1-Serie Coupé [E82], 3 [E90], 3 Cabriolet [E93], 3 Coupé [E92], 3 Touring [E91], 5 [E60, F10], 5 Gran Turismo [F07], 5 Touring [F11], 6 Cabriolet [F12], 6 Coupé [F13], 7 [F01, F02, F03, F04], X5 [E70], X6 [E71, E72], Z4 Roadster [E89]
- Volttal (V): 12
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Tryckomvandlare, turboaggregat Meat & doria 9773CITROËN C4 I, C4 Coupé, C4 GRAND PICASSO I, C4 PICASSO Minibus, minivan I, DS3, DS3 Cabriolet PEUGEOT 207, 207 CC, 207 SW, 3008 Minibus, minivan, 308 I, 308 CC, 308 SW I
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12VPOLESTAR POLESTAR 1 VOLVO S60 II, S60 III, S60 Cross Country II, S80 II, S90 II, V40 Cross Country, V40 Halvkombi, V60 I, V60 II, V60 Cross Country I, V70 III, V90 Cross Country II, V90 Kombi II, XC40, XC60 II, XC60 SUV I, XC70 II, XC90 II
- Volttal (V): 12
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
Original ersatzteil greenparts - Tryckomvandlare, turboaggregat Nty EGR-VV-009POLESTAR POLESTAR 1 VOLVO S60 II, S60 III, S80 II, S90 II, V40 Cross Country, V40 Halvkombi, V60 I, V60 II, V60 Cross Country I, V70 III, V90 Cross Country II, V90 Kombi II, XC40, XC60 II, XC60 SUV I, XC70 II, XC90 II
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12VALFA ROMEO 147, 156, 156 Sportwagon, 159, 159 Sportwagon, 166, BRERA, GT, MITO, SPIDER FIAT 500, 500 C, 500L, BRAVO II, CROMA, DOBLO Minibus, minivan, DOBLO Skåp/stor limousine, DUCATO Buss, DUCATO Flak/chassi, DUCATO Skåp, GRANDE PUNTO, GRANDE PUNTO Van, IDEA, LINEA, MAREA, MAREA Weekend, MULTIPLA, PANDA, PANDA Skåp/halvkombi, PUNTO, PUNTO EVO, PUNTO EVO Skåp/halvkombi, STILO, STILO Multi Wagon, STILO VAN, STRADA Pick-up FORD KA LANCIA DELTA III, LYBRA, LYBRA SW, MUSA, THESIS, YPSILON
- Volttal (V): 12
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12V Pierburg 7.06935.16.0Bmw 1 [F40], 2 active tourer [F45], 2 gran coupe [F44], 2 gran tourer [F46], 3 [G20, G80, G28], 3 touring [G21, G81], 4 cabriolet [G23, G83], 4 coupé [G22, G82], 4 gran coupe [G26], 5 [G30, F90], 5 touring [G31], 6 gran turismo [G32], X1 [F48], X2 [F39], X3 [G01, F97], X4 [G02, F98] Mini Mini, cabriolet, clubman, countryman
- Volttal (V): 12
- Allmän information: Med filter
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
Med filter - Tryckomvandlare, turboaggregat Meat & doria 9245CITROËN BERLINGO / BERLINGO FIRST Minibus, minivan, BERLINGO / BERLINGO FIRST Skåp/stor limousine, BERLINGO Flak/chassi, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO Skåp/stor limousine, C3 II, C3 PICASSO, C3 Skåp/halvkombi II, C4 II, C4 AIRCROSS, C4 CACTUS, C4 PICASSO II, C4 PICASSO Minibus, minivan I, C4 PICASSO Van II, C4 Skåp/halvkombi II, C5 III, C5 Break III, C6, C-ELYSEE, DS3, DS3 Cabriolet, DS4, DS5, JUMPY Skåp, SPACETOURER Buss FIAT SCUDO Buss, SCUDO Flak/chassi, SCUDO Skåp PEUGEOT 206+, 207, 207 Skåp/halvkombi, 208 I, 208 Skåp/halvkombi, 3008 Minibus, minivan, 301, 308 I, 308 II, 308 CC, 308 SW I, 308 SW II, 4008, 407, 407 Coupé, 407 SW, 5008, 5008 Van I, 508 I, 508 SW I, 508 SW Skåp / kombi, EXPERT Flak/chassi, EXPERT Skåp, EXPERT TEPEE, PARTNER Flak/chassi, PARTNER Minibus, minivan, PARTNER Skåp/stor limousine, PARTNER TEPEE, TRAVELLER Buss
- Tryckomvandlare, turboaggregat Fae 56041MERCEDES-BENZ C-KLASS [W204], C-KLASS Coupé [C204], C-KLASS T-Model [S204], CLS [C218], E-KLASS [W212], E-KLASS Cabriolet [A207], E-KLASS Coupé [C207], E-KLASS T-Model [S212], GLK-KLASS [X204], M-KLASS [W166], S-KLASS [W221], SLK [R172], SPRINTER 3, 5-t Buss [B906], SPRINTER 3, 5-t Flak/chassi [B906], SPRINTER 3, 5-t Skåp [B906], SPRINTER 3-t Buss [B906], SPRINTER 3-t Flak/chassi [B906], SPRINTER 3-t Skåp [B906], SPRINTER 4, 6-t Flak/chassi [B906], SPRINTER 4, 6-t Skåp [B906], SPRINTER 5-t Flak/chassi [B906], SPRINTER 5-t Skåp [B906]
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12VCitroën Jumper buss, Jumper flak/chassi, Jumper skåp Fiat Ducato buss, Ducato flak/chassi, Ducato skåp Peugeot Boxer buss, Boxer flak/chassi, Boxer skåp
- Volttal (V): 12
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12V Pierburg 7.05981.04.0CITROËN JUMPER Buss II, JUMPER Flak/chassi II, JUMPER Skåp II FIAT DUCATO Buss, DUCATO Flak/chassi, DUCATO Skåp PEUGEOT BOXER Buss, BOXER Flak/chassi, BOXER Skåp
- Volttal (V): 12
- Allmän information: Med filter
- Reservdelar: Med slang
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
Med filter - Tryckomvandlare, turboaggregat 12V Hitachi 139340AUDI A3, A3 Cabriolet, A3 Sportback, A4 B5, A4 B5 Avant, A4 B6, A4 B6 Avant, A4 B6 Cabriolet, A4 B7, A4 B7 Avant, TT, TT Roadster SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA SC IV, LEON, TOLEDO II, TOLEDO III SKODA FABIA II, FABIA Combi II, OCTAVIA I, OCTAVIA II, OCTAVIA Combi I, OCTAVIA Combi II, ROOMSTER, ROOMSTER Praktik, SUPERB I, SUPERB II, SUPERB Kombi II VW BORA I, BORA Variant, CADDY Minibus, minivan III, CADDY Skåp/stor limousine III, CRAFTER 30-35 Buss, CRAFTER 30-50 Flak/chassi, CRAFTER 30-50 Skåp, EOS, GOLF IV, GOLF V, GOLF VI, GOLF PLUS V, GOLF Variant IV, GOLF Variant V, JETTA III, MULTIVAN T5, NEW BEETLE, NEW BEETLE Cabriolet, PASSAT ALLTRACK B7, PASSAT B5, PASSAT B5 Variant, PASSAT B5.5, PASSAT B5.5 Variant, PASSAT B6, PASSAT B6 Variant, PASSAT B7, PASSAT B7 Variant, POLO, SCIROCCO III, SHARAN, TIGUAN, TOURAN, TRANSPORTER T5 Buss, TRANSPORTER T5 Flak/chassi, TRANSPORTER T5 Skåp
- Tilläggsbeteckning: Sold in Hueco brand: printing and packaging
- Volttal (V): 12
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
Sold in Hueco brand: printing and packaging - Tryckomvandlare, turboaggregat Meat & doria 9226LEXUS IS II TOYOTA AURIS, AVENSIS, AVENSIS Kombi, AVENSIS Sedan, COROLLA Sedan, COROLLA Verso, RAV 4 III, VERSO
- Tryckomvandlare, turboaggregatBMW 1 [F20, F21], 3 [F30, F80], 3 Touring [F31] MINI MINI, Cabriolet, CLUBMAN, COUNTRYMAN, Coupé, PACEMAN, Roadster
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Tryckomvandlare, turboaggregat 12VBMW 1 [F20, F21], 3 [F30, F80], 3 Touring [F31] MINI MINI, Cabriolet, CLUBMAN, COUNTRYMAN, Coupé, PACEMAN, Roadster
- Volttal (V): 12
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
- Tryckomvandlare, turboaggregat Era oem 555161CITROËN BERLINGO / BERLINGO FIRST Minibus, minivan, BERLINGO / BERLINGO FIRST Skåp/stor limousine, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO Skåp/stor limousine, C2, C3 I, C4 PICASSO Minibus, minivan I, C5 II, C5 Break II, C5 Break III, XSARA PICASSO FORD FIESTA V, FIESTA VI, FOCUS II, FOCUS C-MAX, FOCUS Sedan II, FOCUS Turnier II, FUSION PEUGEOT 206 Halvkombi, 207, 307, 307 Break, 307 SW, 407, 407 SW, 607, PARTNER Minibus, minivan, PARTNER Skåp/stor limousine
- Driftart: Elektrisk-pneumatisk
FAQ - Turbo
Vad är turbo?
Hur mycket kostar turbo?
Är det olagligt att ha en turbo i Sverige?
Hur länge håller en turbo?
Kan jag köra bilen om turbon är trasig?
Bilmärken - Reservdelar från din biltillverkare – Välj manuellt nedan
Abarth | Acura | Alfa Romeo | Alpina | Aston Martin | Audi | Austin | Bentley | BMW | Buick | Byd | Cadillac | Chevrolet | Chrysler | Citroën | Cupra | Dacia | Daewoo | Daf | Daihatsu | Daimler | Dfsk | Dodge | Ds | Ferrari | Fiat | Fiske | Ford | Glas | Gmc | Honda | Hongqi | Hummer | Hyundai | Indigo | Infiniti | Isuzu | Iveco | Jaguar | Jeep | Kia | Lada | Lamborghini | Lancia | Land Rover | Ldv | Lexus | Lincoln | Lotus | Maserati | Maybach | Mazda | Mclaren | Mercedes-Benz | Mg | Mini | Mitsubishi | Morgan | Morris | Nio | Nissan | Nsu | Oldsmobile | Opel | Ora | Peugeot | Plymouth | Polestar | Pontiac | Porsche | Proton | Renault | Renault trucks | Rolls Royce | Rover | Saab | Seat | Skoda | Smart | Ssangyong | Subaru | Suzuki | Talbot | Tesla | Think | Toyota | Trabant | Tvr | Vauxhall | Volvo | Volkswagen | Xpeng | Yugo
Bilmodeller - Reservdelar till din bilmodell – Välj manuellt nedan bland populära modeller:
Volvo V70 Kombi 2.4 140Hk | Volvo V70 Kombi 2.4 170Hk | Volvo V70 Kombi D5 163Hk | Volvo V60 Kombi 1.6 DRIVe 114Hk | Volvo V70 Kombi D3 / D4 163Hk | Volvo S60 Sedan 2.4 140Hk | Volvo V60 Kombi D3 / D4 163Hk | Volvo XC70 Kombi D4 AWD 181Hk | Volkswagen TOURAN Minibus, minivan 1.9 TDI 105Hk | Toyota COROLLA Halvkombi 1.6 VVT-i 110Hk | Volvo V50 Kombi 1.6 D 110Hk | Toyota AYGO Halvkombi 1.0 68Hk | Volvo V70 Kombi 2.5 T 209Hk | Volvo XC70 Kombi 2.4 D / D4 AWD 163Hk | Volkswagen GOLF Halvkombi 1.6 102Hk | Volvo V70 Kombi 2.4 170Hk | Volvo V70 Kombi 2.4 T 200Hk | Volvo V70 Kombi 2.4 D 163Hk | Volkswagen TIGUAN SUV 2.0 TDI 4motion 140Hk | Volvo V70 Kombi 1.6 DRIVe / D2 114Hk | Volvo V70 Kombi 2.4 144Hk | Volkswagen GOLF Halvkombi 1.6 16V 105Hk | Volvo V50 Kombi 1.8 FlexFuel 125Hk | Volkswagen CADDY Skåp/stor limousine 1.9 TDI 105Hk | Saab 9-3 Sedan 1,8t 150Hk